Podsumowanie projektu Zabawa Sztuką
Zakończyliśmy realizację ogólnopolskiego projektu pt. ,,Zabawa sztuką”
Uczniowie z klasy 0b zrealizowali następujące zadania:
TWAL” – malowanie linią/myślenie linią.
„Taniec, ruch…” – Edgar Degas przedstawiał w swych obrazach głównie baletnice, tancerki, ponieważ to właśnie ruch był dla niego największą inspiracją. Wybraliśmy kilka obrazów i zastanawialiśmy się do jakiej muzyki tańczą przedstawione postacie, jak taki taniec mógłby wyglądać?
„Bajkowe obrazy” – wybraliśmy audiobajkę, pt.”Moje kolory” inspirowaną obrazem A. Szewczuk . Obraz był inspiracją do dalszych działań plastycznych.
„Nietypowy pędzel” – pędzel nie jest niezbędny do malowania. Czym zastąpić tradycyjny pędzel? Przy tworzeniu prac wykorzystaliśmy gąbeczki i watę.
„Świąteczna ozdoba” – P. Mondrian był inspiracją do wykonania świątecznej pisanki.
„Sztuka ulicy” – zazwyczaj ma charakter bezprawny, artyści tworzą co chcą, gdzie chcą. Jednym z najbardziej popularnych artystów street artu jest Banksy. Wywiesiliśmy nasze prace na ogrodzeniu.
„Przepis na farbę” – zamiast typowych farb malowaliśmy kawą.
„Muzyczny obraz” – jakie kształty, kolory i jaka muzyka ukryła się na obrazie W. Kandinsky’ego? Odpowiedź znaleźliśmy dzięki Google Art&Culture.
„Sztuka ludowa” – odkrywaliśmy sztukę ludową swojego regionu. Wybraliśmy się na wycieczkę do matecznika zespołu Mazowsze. Uczestniczyliśmy w warsztatach, podczas których projektowaliśmy stroje.
„Sztuka użytkowa” – coraz częściej nazywana również rzemiosłem artystycznym. Uczniowie zaprojektowali i przygotowali przedmiot, który był nie tyle ozdobą, co faktycznie spełnił się w formie użytkowej.
„Architekci” – każde państwo rozpoznawalne jest za sprawą jakiejś budowli. Budując z klocków budowaliśmy miniaturki wybranych symbolów architektonicznych. Uczniowie uczestniczyli w inspirujących zajęciach pt. ,,Kreatki”.
„Monochromatyzm” – jedna barwa, wiele odcieni. Przy pomocy papieru kolorowego, kredek, farb lub innych materiałów plastycznych tworzyliśmy prace w wybranej barwie i jej odcieniach.
„W pracowni artysty” – jak wygląda praca artysty? Jakie materiały i narzędzia wykorzystuje? Bawiliśmy się w fotografów. Przy okazji powstały piękne portrety dla rodziców.