Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8

  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8
  • Dzień Języka Ojczystego w klasach 4-8

Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, obchodzony 21 lutego, to wyjątkowe święto. Jego celem jest promowanie ochrony, rozwoju oraz szacunku dla języków ojczystych na całym świecie.

Z tej okazji zorganizowaliśmy w naszej szkole Tydzień z Językiem Ojczystym, podczas którego na uczniów czekały różne atrakcje związane z polską mową.

Pierwszą z nich był Szkolny Konkurs Językowy „Z polszczyzną za pan brat”, zorganizowany przez nauczycieli polonistów, a zmierzyli się w nim reprezentanci klas 4-8.

Kolejną propozycję przygotowali nauczyciele bibliotekarze. Była to zabawa literacko-plastyczna pt. „Morze słów zachęca każdego, by na co dzień używać pięknego języka polskiego”.

Z kolei Samorząd Uczniowski opracował dwa zadania, nad którymi uczniowie pracowali pod czujnym okiem wychowawców. Pierwszym były „Łamigłówki językowe”. Natomiast drugie związane było z wchodzącymi od przyszłego roku, nowymi zasadami ortograficznymi. Efekty zespołowej pracy uczniów, czyli przepiękne banery, reklamujące wszystkie zmiany językowe, można podziwiać na tablicach w korytarzu D i C.

Nie mogło zabraknąć również dekoracji, nadającej klimat całemu wydarzeniu. Na tablicach i drzwiach pracowni pojawiły się grafiki z regułami pisowni trudnych wyrazów. A na naszym drzewku, tym razem zawisły listki ze znakami diaktrycznymi😉.

Login

Welcome! Login in to your account

Pamiętaj mnie Lost your password?

Lost Password

Przejdź do treści