Dzień Pustej Klasy

  • Dzień Pustej Klasy
  • Dzień Pustej Klasy
  • Dzień Pustej Klasy
  • Dzień Pustej Klasy
  • Dzień Pustej Klasy
  • Dzień Pustej Klasy
  • Dzień Pustej Klasy
  • Dzień Pustej Klasy
  • Dzień Pustej Klasy
  • Dzień Pustej Klasy
  • Dzień Pustej Klasy
  • Dzień Pustej Klasy
  • Dzień Pustej Klasy
  • Dzień Pustej Klasy
  • Dzień Pustej Klasy
  • Dzień Pustej Klasy

Pomysł „Dnia Pustej Klasy powstał w 2012 roku w Wielkiej Brytanii. W tym roku, Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła” wraz z partnerami z Czech, Słowacji i Węgier zaprosił nas do wspólnego świętowania tego wyjątkowego dnia, w którym dzieci i młodzież, wspólnie ze swoimi nauczycielami, porzucają naukę w klasie na rzecz nauki na łonie natury.

Udało się nam spędzić parę godzin w otoczeniu przyrody. Byliśmy na łące i w lasku w pobliżu szkoły, a także w brzozowym zakątku obok kościoła. Było bardzo ciepło, trochę wietrznie (co sprzyjało puszczaniu mydlanych baniek) i nawet burza nas nie zaskoczyła. Deszcz i grzmoty pojawiły się tuż po zakończeniu imprezy.

Wyznaczone miejsca z kocykami i propozycjami zajęć mieliśmy na obszernym trawniku przy ulicy ks. Jerzego Popiełuszki, który świetnie nadaje się do gier i zabaw. Był przygotowany sprzęt do mniej dzisiaj popularnych gier takich jak: klasy (chłopek), ciupy, kapsle, kółko i krzyżyk a także znanych i lubianych: guma do skakania, rakietki, szczur, hula- hop.

Jak podaje http://jejswiat.pl hula-hoop poprawia nastrój i uspokaja. Według trenerów i osób zaangażowanych w ten rodzaj sportu, ma dobroczynny wpływ na zdrowie, również psychiczne. Jest to bardzo łagodny rodzaj treningu dla ciała.

Wielkie powodzenie miała „ścieżka zmysłów”. Była to tymczasowa konstrukcja, pozwalająca odkryć naturę poprzez dotyk. Żwir, szyszki, patyki, kora. suche liście, gałązki świerkowe i jodłowe, świeża trawa, trudno było odgadnąć po czym przeszliśmy bosymi stopami i z zasłoniętymi oczami. Atrakcją, którą zorganizowali Gabrysia i Paweł z klasy IIA była zabawa w „szukanie skarbów” w lasku. Na uczniów czekały też inne ciekawe zadania: rozpoznawanie roślin: jadalnych chwastów i roślin trujących, podawanie patyka stopami, gra w „ papieros”. Nauczyciele prowadzili także własne lekcje, korzystając ze świeżego powietrza i ładnej pogody. W brzozowym zakątku w okolicy kościoła można było się zrelaksować. Posłuchać śpiewu ptaków, obserwować chmury i przytulić brzozę.

Przytulanie brzozy regeneruje umysł i ciało (http://jejswiat.pl/10892,przytulanie-brzozy-regeneruje-umysl-i-cialo). Obejmowanie drzew ma leczniczy wpływ na organizm ludzki, co potwierdzają badania naukowe. Substancje zawarte w liściach, kwiatach i korze wielu drzew mają właściwości bakteriobójcze, przeciwbólowe i przeciwzapalne. Drzewa jonizują ujemnie, normując ciśnienie krwi, przyspieszając metabolizm i odprężając układ nerwowy. Przytulanie drzew sprzyja szybszemu przyswajaniu wiedzy, poprawia nastrój i dodaje energii. Najlepiej działającym na człowieka drzewem jest brzoza, a także lipa oraz sosna.

Nasza akcja udała się doskonale. Z tak miło i aktywnie spędzonego czasu zadowoleni byli uczniowie i nauczyciele.

Wielkim zaangażowaniem w przygotowanie i poprowadzenie tej imprezy wykazali się uczniowie gimnazjum: Gabrysia i Paweł z II A a także Oliwia G., Oliwia S., Ewa, Ola B. Olga z I A i Zuzia, Patrycja z I C .

Dziękujemy Panu Igorowi ze sklepiku szkolnego za podarowanie kilku zgrzewek wody, niezbędnej w tak gorący dzień.

Dzień Pustej Klasy (lekcje i zajęcia w plenerze) – to wydarzenie, które odbyło się w ramach Szkoły Promującej Zdrowie.

Małgorzata Skrzędziejewska – Cendrowska

Login

Welcome! Login in to your account

Pamiętaj mnie Lost your password?

Lost Password

Skip to content