Komputery z Europejskiego Funduszu Społecznego
W latach 2006-2008 w Zespole Szkół zostały zrealizowane projekty: Pracownie komputerowe dla szkół oraz Internetowe Centra Informacji Multimedialnej w bibliotekach szkolnych i pedagogicznych. Były one współfinansowane przez MEN oraz Europejski Fundusz Społeczny.
W sierpniu 2006 roku Szkoła Podstawowa pozyskała pracownię komputerową, w tym też czasie nasza biblioteka stała się Centrum Informacji Multimedialnej. W czerwcu 2008 roku w Gimnazjum powstała następna pracownia komputerowa finansowana ze środków unijnych.
Nowoczesne pracownie komputerowe:
- umożliwiają realizację zadań szkoły wynikających z nauczania
informatyki i innych przedmiotów,
- stwarzają możliwości wykorzystania pracowni dla potrzeb uczniów
i działań w środowisku lokalnym,
- przygotowują uczniów do życia w globalnym społeczeństwie informacji,
- stwarzają możliwości wyrównywania szans edukacyjnych i podniesienia
jakości edukacji,
- promują wykorzystanie technologii informacyjnej w nauczaniu innych
przedmiotów w różnych wariantach organizacyjnych (lekcje w pracowni komputerowej, lekcje poza pracownią z wykorzystaniem komputera przenośnego i projektora).
Biblioteka multimedialna:
- ułatwia indywidualne zdobywanie i przetwarzanie informacji dostępnej
poprzez sieć Internet oraz informacji multimedialnej przez uczniów i
nauczycieli,
- zwiększa potencjał edukacyjny bibliotek szkolnych i pedagogicznych,
- wspiera proces ustawicznego kształcenia się i samokształcenia uczniów,
nauczycieli, a także społeczności lokalnej,
- wspiera realizacje zadań szkoły zapisanych w podstawie programowej,
- wyrównuje szanse edukacyjne młodzieży niezależnie od miejsca
zamieszkania i statusu majątkowego,
- umożliwia uczniom, nauczycielom i środowisku lokalnemu dostęp do
Internetu poza systemem lekcyjnym,
- stwarza szanse na promocję szkoły i biblioteki pedagogicznej
w środowisku lokalnym.
Pracownia komputerowa – Szkoła Podstawowa
W ramach EFS otrzymaliśmy 10 stanowisk komputerowych dla ucznia
i nauczyciela (jednostka centralna z monitorem), skaner, drukarka, projektor multimedialny i laptop dla nauczyciela wraz z oprogramowaniem systemowym i multimedialnym.
Specyfikacja ilościowa:
– 10 komputerów w typu PC
– 1 drukarki laserowa
– 1 skaner
– 1 komputer przenośny laptop
– 1 rzutnik multimedialny
– 1 switch
Wszystkie komputery posiadają system operacyjny Windows XP Proffesional i pakiet Office 2003
Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej – biblioteka
W bibliotece powstały 4 stanowiska komputerowe ze stałym dostępem do Internetu oraz otrzymaliśmy wielofunkcyjne urządzenie sieciowe (drukarka, skaner, kopiarka).
Wszystkie komputery posiadają system operacyjny Windows XP Proffesional i pakiet Office 2007 plus oprogramowanie edukacyjne tj.: multimedialny słownik języka polskiego, atlas świata, słownik wyrazów obcych, encyklopedie powszechną dla szkoły podstawowej, słownik ortograficzny, słownik poprawnej polszczyzny.
Pracownia komputerowa – Gimnazjum
W ramach projektu „Pracownie internetowe dla szkół” w 2008 r. szkoła otrzymała:
10 stanowisk komputerowych dla ucznia i nauczyciela (jednostka centralna z monitorem), wielofunkcyjne urządzenie sieciowe (skaner i drukarka), projektor multimedialny i laptop dla nauczyciela wraz z oprogramowaniem systemowym i multimedialnym.
Specyfikacja ilościowa:
– 10 komputerów w typu PC
– 1 drukarki laserowa
– 1 skaner
– 1 komputer przenośny laptop
– 1 rzutnik multimedialny
– 1 switch
Wszystkie komputery posiadają system operacyjny Windows XP Proffesional i pakiet Office 2007
Otrzymany sprzęt zapewnił doskonałe warunki pracy zarówno dla uczniów jak i nauczycieli. Nauczyciele naszej szkoły zostali przeszkoleni w zakresie stosowania technologii komputerowej. Dzięki nowoczesnym pracowniom mają możliwość wykorzystania komputera na swoich przedmiotach.
ICIM w bibliotece szkolnej szybko stało się bardzo popularnym miejscem zdobywania wiedzy w oparciu o zasoby internetowe. Uczniowie sięgają do źródeł informacji wykorzystywanych następnie na zajęciach szkolnych jak również w celu rozwoju własnych zainteresowań.
Dzięki takim pracowniom spełniony będzie główny cel EFS jakim jest: „budowa otwartego, opartego na wiedzy społeczeństwa poprzez zapewnienie warunków do rozwoju zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy”.